انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

اهداء اولین نشان افتخار سالانه پاژین به فیلم ” برتلک باز “

         اولین نشان افتخار پاژین در نهمین جشنواره فیلم و عکس ژیار بانه به فیلم ” برتلک باز ” ساخته سجاد احمد بیگی از ایلام اهدا شد .  وی متولد سال  ۱۳۵۹ صادره از استان ایلام و متاهل و تحصیلات خود را در رشته برق در حد دیپلم ادامه داده و در حال حاضر به صورت آزاد در رشته هنری فعالیت دارد. از سال ۸۲ به صورت تجربی فعالیت های هنری خود را عرصه فیلمسازی آغاز کرده است و در طی چندین سال تا کنون موفق به ساخت چندین فیلم کوتاه شده است که در جشنواره های داخلی و استانی اعم از جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشنواره منطقه ای و… حضور داشته و موفق به اخذ چندین لوح جشنواره شده است .

         همه ساله بر اساس خط مشی انجمن پارێزەرانی ژینگەی بانه (پاژین ) همراه با دیپلم افتخار به فعالیتی که در زمینه محیط زیست انجام شده باشد، اهدا می گردد (نشان پاژین: نشانی سنگی و دست ساز از سنگ منطقه بانه میباشد) فیلم برتلک باز ساخته کارگردان موفق ایلامی ( سجاد احمد بیگی ) بر اساس کارشناسان پاژین واجد خصوصیات بارز زیر بود :

      ۱ – فیلم توانسته بود به شیوه هنرمندانه شکار بی رویه را تقبیح و عواقب آن را برای مخاطب بازگو نماید.

      ۲- فیلم توانسته بود با انتخاب لوکیشن های زیبا از مناطق ایلام احساس خوشایندی به دوستداران محیط زیست القا نماید .

      ۳- گرچه بزرگ خاندان ایل اسلحه شکاری دارد ولی از آن استفاده نمی کند و مدتهاست آن را کنار گذاشته چرا که از این بابت زخم خورده و آسیب آن را به عینه دیده است ، این الگو جهت دوستداران محیط زیست مبارک و مورد قبول است .

یەکەمین خەڵاتی ساڵانەی پاژین

ئەنجومەنی پاژینی بانە یەکەمین خەڵاتی تایبەتی خۆی پێشکەش کرد بە فیلمی ” بەرتەلەکباز”. دەرهێنەری ئەم فیلمە “سەجاد ئەحمەد بەیگی” لە پارێزگای ئیلامەوەیە.

نۆهەمین فستیڤاڵی فیلمی ژیار ئەمساڵ لە شاری بانە بەڕێوەچوو. سەرەتا ۵۹ فیلم لە لایەن داوەرەکانی ئەم فستیڤاڵە هەڵبژاردران و توانیان لەم فستیڤاڵە بەشداری بکەن.

ئەنجومەنی پاژین خەڵاتی خۆی لە گۆشەنیگای پەرەپێدانی فەرهەنگی پارێزگاری کردن لە دایکی سروشت و ژینگە پێشکەش کرد بە فیلمی “برتلک باز”.

شایانی باسە کە ئەنجومەنی پاژین خەڵاتی ساڵانەی خۆی پێشکەش ئەکات بە کەس یان ئەو رێکخراوانە کە لە بواری ژینگە پارێزی تێکۆشانیان هەبێت.

N P1
نشان و لوح تقدیر پاژین
sajjad1
اولین نشان افتخار پاژین در نهمین جشنواره فیلم و عکس ژیار بانه به فیلم ” برتلک باز ” ساخته سجاد احمد بیگی از ایلام اهدا شد
sajjad2
نمایی از فیلم برتلک باز

 

نوشته شده توسط جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ 2,554 بازدید
دسته : اخبار ، تقدیر نامه ها ، سمینارها
https://www.pajinngo.ir/?p=3786