انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

بازدید انجمن پاژین از طرحهای در حال اجرای شهرداری ۱۳۹۸/۰۵/۲۲

امروز به دعوت قبلی شهرداری از انجمن پاژین جهت بازدید از چند طرح درحال اجرا و همسو با فعالیت های انجمن .باحضور اعضا هیئت مدیره انجمن پاژین در معیت شهردار و هیوا صالحزاده ،هیوا بلند همت ، کریم امینی از شورای شهر از چند طرح بازدید به عمل آمد.شامل

پارک جنگلی بابوس دارای امکانات پیست دوچرخه سواری، خانه کوهنورد سرویس بهداشتی ونمازخانه،لازم به یاد آوری است مساحت این پارک یازده هکتار میباشد و در صورت تکمیل مکان مفرحی برای شهروندان خواهد شد.پاژین پیشنهاد کرد برای روشنایی آن حتی‌الامکان از پنل های خورشیدی استفاده شود.

طرح هدایت آبهای روان و ساماندهی فاضلاب زریزین حد فاصل محله دمامه تا ترخان آباد به طول حدود یک و نیم کیلومتر که از دو طرف دیوار چینی شده بود.پاژین پیشنهاد کرد که حتما لبه دیوارها با نرده و یا حفاظ و یا سقف آن پوشانده شود تا از حوادث ناخواسته از جمله سقوط افراد وبویژه کودکان جلو گیری شود.

طرح کانال کشی از تصفیه خانه فاضلاب شهری و انتقال آب بازیافتی به داخل شهر جهت استفاده برای آبیاری فضاهای سبز شهری.پاژین این کار را در صورت اتمام ارزشمند دانست چون اقدامی است زیر بنایی در توسعه فضای سبز شهری

قدامی مشابه رودخانه زریزین در رودخانه سلیمان بگ حد فاصل بلوار سلیمان بگ تا محل اتصال به رودخانه اصلی شهر.

احداث پارک شورا جنب پادگان سپاه .پاژین پیشنهاد کرد.بلکه این پارک کوچک را به پارک ژینگه وصل نمایید.

پیشنهاد پاژین در بازدید .ساماندهی رودخانه اصلی شهر بود.که شهردار یادآوری کرد در حال تدوین طرح مطالعاتی آن هستیم و به زودی شروع به کار خواهد شد .

پاژین این اقدامات را از سوی شهرداری و شورای شهر در صورت اتمام مثبت ارزیابی می‌کند. هر چند که مطالبات انباشته شده بقدری زیاد هست که جای کمبود آن بخوبی احساس می‌شود.پاژین همچنین از این رویکرد شهرداری و مجموعه در اختیار و شورای شهر که نهادهای مردمی را در جریان‌ امور قرار می‌دهند استقبال کرده و خواهان تداوم آن می باشد.

نوشته شده توسط سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ 2,675 بازدید
دسته : امور مربوط به آب ، نکات زیست محیطی
https://www.pajinngo.ir/?p=10129