انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

عشق به آزادی خانواده ای را از ساری به بانه کشاند

عشق به ازادی ،اینبار خانم ازاده علیپور و اقای محمد رضا کمالی فر را از ساری به بانه کشاند .

حرکت خانواده ای از ساری اشک شوق از چشمان حامیان محیط زیست در بانه جاری کرد . امروز پنجشبه٢٣ شهریور١٣٩۶ بانه میزبان دوستدار طبیعتی از دیار ساری بود،

خانم ازاده علیپورساکن ساری در اردیبهشت ماه سال جاری سنجابی کوچک را بعنوان هدیه از یکی از اشناها دریافت میکند طی این مدت بسیار صمیمانه از ان مواظبت میکند و به ان خو می گیرد و مثل پاره تن ان را دوست خواهد داشت و روی همین احساس تحقیقات را در مورد زیستگاه ان شروع می کند و از یکی از دوستان خود در سقز (خانم سروه اردلانی) درمورد ازاد سازی سنجاب و حامیان محیط زیست سوال می کند و کانال و سایت انجمن پاژین به ایشان معرفی می گردد و تحقیق ان به تصمیم گیری و مسافرت به بانه به پایان می رسد .

چه زیبا و پر شور بود لحظه ای که ایشان سنجابش را از قفس آهنین خارج کرد و در آغوش پر از مهر خود قرار داد و بوسید . فکر می کنید آخرین کلامش با سنجاب چه بود؟ ” عزیزم به خانه خود برگرد و با پدر و مادر و همنوعانت زندگی کن ، تو رو خدا مواظب خودت باش .” انگار فراموش کرده بود با سنجابی صحبت می کند که کلامش را نمی فهمد و شاید هم می فهمید و ما نمی دانستیم . اندکی تامل کرد انگار نمی خواست رهایش سازد ، اشک شوق از چشمانش جاری شد و سنجاب را در میان بوته های بلوط و در دامان زیبای طبیعت اطراف بانه رها کرد . باور کنید زبان قادر به بیان این لحظات نیست . باید بود و دید تا عشق به آزادی چه لحظات زیبا و باشکوهی می آفریند.

پاژین این اقدام ارزشمند خانم علیپور را ارج می نهد و آرزوی بهروزی برای ایشان می نماید و بار دیگر این باور عمیق خود را اظهار می نماید که عشق به طبیعت و دوستدار طبیعت بودن مرز نمی شناسد . ما امیدواریم همه مردم ایران در هر جا که باشند در امر مهم حفاظت از محیط زیست کوشا بوده و تلاش خود را به محیط زیستشان هدیه نمایند / پاینده و پیروز باشید.

 

نوشته شده توسط جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ 3,347 بازدید
دسته : اخبار ، امور جانوران وحشی ، جنگل ها و مراتع
https://www.pajinngo.ir/?p=6708