انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

فناوری به نفع محیط زیست

     امروزه در جهانی زندگی می کنیم که فناوری در آن حکمرانی می کند و ابتدای همه چیز فناوری است. کودکان نیز از بچگی صاحب فناوری هایی چون : تلفن همراه ، تبلت ، لپ تاپ و ماهواره هستند و اکثر والدین از استفاده بی رویه از این تکنولوژی توسط کودکانشان ناراحت . یکی از کارهایی که می تواند فناوری را برای کودکان مفید سازد استفاده مثبت از آنست. ما می توانیم ازتکنولوژی در جهت حفظ محیط زیست و یادگیری کودکان در مورد چگونگی حفاظت از آن استفاده کنیم.

     شیوه ای  که این راه را برای ما ساده تر می کند بازیهای کودکانه است که توسط فناوری اجرا می شود ، بازی کودکان را به خود وابسته می کند ، یک بازی کودکانه و خلاقانه در مورد حفاظت از محیط زیست می تواند در بهبود نگرش کودکان و آشنایی آنان با مولفه های زیست محیطی موثر باشد با استفاده از بازی نیز می توان روش تعامل وبرخورد با طبیعت و استفاده منطقی از آن را آموزش داد .

     راه های دیگری برای استفاده بهینه از فناوری وجود دارد که نه تنها بر کودکان بلکه بر نوجوانان تاثیر مثبت می گذارد. آموزش کودکان درباره طبیعت نه تنها یک کار خوب بلکه امری حیاتی برای آینده فرزندان مان و تمام جانداران است. کودک نه تنها خود بر حفظ محیط زیست تاثیر مثبت میگذارد بلکه گاهی برای والدین هم می تواند تاثیر گذار باشند. شاید خودتان اکثر مواقع کارهایی کرده باشید که به ضرر محیط زیست باشد و کودک تان به شما تذکر می دهد. کودکان می توانند ما و شما را از کار اشتباه مان آگاه سازند. درسته ! شاید از شما کوچکتر باشند و فهم بالایی نداشته باشند اما گاه این کودکان هستند که ما را از کار اشتباه مان با خبر می کنند.

      کودکان به طور طبیعی کنجکاو و اماده اشنایی با طبیعت هستند، اما در جامعه‌ای که به طور روزافزون به سوی شهری شدن پیش می‌رود ما باید برای کمک به کودکان در ایجاد ارتباط با طبیعت و اشنایی با محیط زیست، اگاهانه فرصت‌هایی را ایجاد کنیم. ما شهرستانی ها چون زیاد با طبیعت ارتباط نداریم شاید در آلوده کردن محیط نقش اساسی را داریم. پس بیایید به خودمان بیاییم و هم خودمان راه درست را پیش ببریم و هم کودکان مان را با این راه آشتا کنیم.

بیایید باهم به یک عکس طبیعت سبز بنگریم. می دانیم که حس آرامش به ما دست می دهد. اما تصور کنید که خودتان به واقعیت در طبیعت باشید، واقعا حس آرامش و امید به زندگی بیشتر می شود. باید بدانیم که یک برگ طبیعی به اندازه میلیاردها درخت مصنوعی ارزش دارد، شایدم بیشتر…!

 یک برگ = یک انسان

     با فصل پاییز برگ ها می ریزد با فصل بهار درختان جان می گیرند. اما انسان با مداخله در کار طبیعت این توازن را بر هم زد. تنها سوالی که می تواند ما را به حفاظت از محیط زیست وادار کند این است که : اگر مدت کمی اکسیژن نداشته باشیم چه می شود؟ خوب معلومه! بدن مان تا ابد با ما قهر می شود و ما بدون جسم و روح مان زنده نیستیم.

چرا اگر اکسیژن نباشد؟

     ما با قطع کردن درختان عمل تولید اکسیژن ( فتوسنتز برگ ها ) را کم تر و کم تر می کنیم تا جایی که متوقف می شود و دیگر اکسیژنی نمی ماند…! این چیزی نیست که بگوییم دروغ است! چون هم در دین ها و هم در علم ثابت شده است و این را همه می دانند و معتقدند.

هنوزم دیر نیست!

   بیایید با هم به کاشت درختان طبیعت را پایدار و زنده نگه داریم و با گذاشتن حداقل ۲ عدد گلدان با گل ها و برگ های طبیعی (نه مصنوعی) در خانه مان شروع کنیم و طبیعت را زینت بخشیم. همچنین کودکان مان را نیز با طبیعت آشنا کنیم و از فناوری به نفع محیط زیست استفاده کنیم.

نیما فدائی ۲۵/۰۸/۱۳۹۳

من نیما فدائی هستم طراح وب سایت و گرافیست. ما همه دوستداران محیط زیستیم چون با آن زنده ایم.
نوشته شده توسط شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ 2,679 بازدید
دسته : علمی و آموزشی ، نکات زیست محیطی
https://www.pajinngo.ir/?p=2039