انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

ایجاد کمربند سبز اطراف شهر (نامه به فرمانداری بانه)

0002

فرمانداری محترم شهرستان بانه

با سلام و عرض ادب

همانطور که مستحضرید به علت بی توجهی به طرح تفصیلی شهر و یا ناقص بودن آن و عدم کنترل بر گسترش ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه شهر، مراتع اطراف شهرمان با سرعت زیادی در معرض نابودی قرار گرفته است.

جلوگیری از قطعه بندی زمینهای کشاورزی و مراتع ملی و به دنبال آن ساخت و سازهای بدون مجوز خارج از محدوده شهری و صعود آرام آرام خانه‏های بدون کیفیت از کوه‏های اطراف شهرمان، نیاز به عزم جدی و تلاشی همگانی بین همه ارگانهای مربوطه و بخصوص پیگیری مکرر آن مقام محترم به عنوان نماینده عالیترین ارگان دولتی و مدیریتی شهری در سایر نهادها و جلسات مانند شورای حفاظت اراضی میباشد.

کنترل جدی حومه شهر و تدابیر لازم برای اسکان طبقه کم درآمد میتواند شهرکها و خانه های زیبا و بادوام و زندگی بهتری را برای خانواده های حاشیه نشین شهر از لحاظ امکانات و خدمات شهری و شهرسازی فراهم آورد.

قطعه بندی زمینهای خارج از محدوده شهر و جدی نگرفتن برنامه ریزان شهری، افراد سودجو را تشویق به نابودی مراتع و قطعه قطعه کردن زمینها حتی در ارتفاعات کوههای حاشیه شهرمان کرده است و عملاً شهرسازی دو دستی تقدیم به افراد غیر کارشناس و سودجو شده است و سیمای شهر بانه را در معرض تهدید قرار داده است.

لذا خواهشمند است تدابیری اندیشیده شود که آخرین کمربندی یا حلقه اطراف شهر برابر طرح تفصیلی شهر مشخص گردد و مجدانه از ساخت و ساز در خارج از آن جلوگیری به عمل آید. انجمن پاژین جهت طرح ریزی شهری با داشتن خصوصیات آسایش، امنیت، زیبایی و لحاظ امور زیست محیطی برای همه شهروندان، آمادگی خود را اعلام میدارد.

انجمن پاژین

رونوشت:

۱- شورای اسلامی

۲- شهرداری

۳- نظام مهندسی کردستان

۴- اداره راه و شهرسازی

۵- اداره منابع طبیعی

۶- جهاد کشاورزی

۷- حفاظت محیط زیست

۸- آب منطقه ای


صفحات مرتبط:

۱– درخواست تاییدیه “ارزیابی زیست محیطی” پروژه آرببالند (نامه به اداره محیط زیست)

۲- دوزین مظلوم !!!

۳-اکوسیستم آرببا از همه طرف در معرض تخریب

نوشته شده توسط یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ 3,177 بازدید
دسته : بیانیه های پاژین
https://www.pajinngo.ir/?p=1719