انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

یک روز بهاری در دامن طبیعت ؟

      امروز جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳  همراه خانواده  به دامن طبیعت رفتیم تا از هوای بهاری و آفتابی دشت زیبا ، سرسبز و مرتع ملی اطراف روستای ” کریم آباد ” بانه  لذت ببریم . جای همه ی شما طبیعت دوستان خالی ، واقعا با صفا و لذت بخش بود .

      ولی متاسفانه صحنه ای را شاهد بودیم که توسط گردشگری اتفاق افتاد که آن را برایتان بازگو می کنم . ایشان مبادرت به بریدن تنه ای از درخت بلوط کرد که با اعتراض یکی از حاضرین مواجه شد ایشان با حالتی پرخاشگرانه توصیه آن شهروند مبنی بر نبریدن تنه درخت را نادیده گرفت و آن تنه درخت را برید و برای سوزاندن به محل اتراقشان برد . بعد از ترک محل افراد ، از تنه بریده شده و آتش بر پا شده عکس گرفتم تا آن را به شما شهروندان عزیز نشان دهم . جالب آنکه آن تنه درخت بریده شده نسوخته رها شده بود  و در ضمن آنان نیز آتش را به حالت روشن در آن بیشه زار  رها کرده بودند که احتمال خطر آتش سوزی هم می رفت و اما دوست عزیز درخت بر :

۱- خواهشمند است درختان زنده و تر را نشکن و نبر .

۲- آتش را بعد از اتمام گردش خاموش کن .

۳- اگر کسی به شما توصیه ی انسان دوستانه و طبیعت دوستانه ای کرد حرفش را بپذیر و به او توهین نکن .

      و به یاد داشته باش که غیر از آن فردی که جنابعالی توصیه اش را نادیده گرفتی ، افراد دیگری هم شما را دیدند و احیانا شما را هم می شناسند . حیف است در یک روز بهاری زیبا و  در دامن طبیعت دلنشین   روح و روان ما طبیعت دوستان را آزرده کنی ، موفق و سربلند باشی /یکی از اعضای  انجمن پاژین

photo-1 photo-2 photo-3

نوشته شده توسط جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ 3,075 بازدید
دسته : جنگل ها و مراتع
https://www.pajinngo.ir/?p=159