انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

افتتاح نهالستان بلوط پاژین توسط دانش آموزان مدرسه پسرانه شهید مطهری + فیلم و عکس

       روز چهارشنبه مورخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ طبق زمانبندی و هماهنگی های انجام شده با مدرسه پسرانه ابتدایی شهید مطهری، دانش آموزان مدرسه به همراه مدیر، معاونین و معلمین در پارک پیر مراد حاضر شدند. این مراسم در امتداد پروژه ای است که تحت عنوان طرح حافظان طبیعت از آن نام برده می شود .

      دراین پروژه مدرسین پاژین در مدارس و کلاس های درس  حضور می یابند و در طی جلسات آموزشی با دانش آموزان، آنها را با اصول و مباحث محیط زیست آشنا می نمایند . در پایان دوره به هرکدام از دانش آموزان بذر بلوط، کیسه پلاستیکی مخصوص رشد نهال اهدا می شود و دانش آموزان ترغیب می شوند تا در خانه نهال بلوط را پرورش دهند و پس از مدت دو ماه تمامی نهال های پرورش یافته توسط دانش آموزان، تحویل گرفته و در محلی که با هماهنگی شهرداری محترم بانه در پارک پیرمراد تعیین شده است قرار داده می شود ، تا پس از مدت زمان لازم پاژین نهال ها را به دامن طبیعت انتقال دهد .

       دانش آموزان و نونهالان طبیعت دوست به همراه مدیر ، معلمین و معاونین دلسوزشان طی این طرح بالاترین همکاری را با انجمن پاژین نمودند و جای تقدیر دارد. امید است که هدف غایی طرح حافظان طبیعت که “هر مدرسه یک نهالستان” است در سال جاری و در سال های آینده به ثمر نشسته و از هم اکنون نسلی طبیعت دوست و حامی طبیعت برای آینده به ارمغان آید.

      مراسم رأس ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه آغازشد . در ابتدا مدیر جلسه آقای رحیم صالحی و بهاالدین حسین پناه (عضو انجمن پاژین) و حامد اسراری (مدیر عامل و عضو هیئت مدیره انجمن پاژین ) سخنانی ایراد نمودند، در ادامه دانش آموزان سرودهایی در ارتباط با طبیعت به صورت دسته جمعی خواندند و نهایتاً نهال ها را در کنار همدیگر قرار داده تا پس از رشد و نموی بیشتر در آینده آنها را در طبیعت زیبای شهر و دیارمان بکاریم . مراسم ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به اتمام رسید.

با سپاس ویژه از مدیر محترم مدرسه آقای احمد صالحزاده و همچنین معلم محترم آقای عبدالله کمالی و تمامی کارکنان فهیم و زحمت کش مدرسه و همچنین کارگران زحمتکش فضای سبز پیرمراد و مدیر  محترم خدمات شهری آقای کاوه محمدی و مجموعه شهرداری که در ایجاد و اختصاص نهالستان زحمات فراوانی متحمل شدند .

مشارکت کنندگان ، برنامه ریزان و حاضرین در جلسه آقایان و خانم ها:

رحیم صالحی / شهین مولوی / سوران محمدنژاد / بهاالدین حسین پناه / امید محمدی / آوات عبداللهی / آرزو عبداللهی / هدایت عبدالله پناه / نیما فدایی /ناصرجعفری /حامد اسراری / فرهاد نعمت پور /

IMAG1303IMAG1305IMAG1317IMAG1323IMAG1331IMAG1352IMAG1354IMAG1369IMG_4854IMG_4855IMG_4858IMG_4863IMG_4865IMG_4869IMG_4870IMG_4873IMG_4878IMG_4884IMG_4887IMG_4889IMG_4891IMG_4896IMG_4897




نویسنده: سوران محمدنژاد

نوشته شده توسط چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ 2,977 بازدید
دسته : جنگل ها و مراتع ، فیلم و کلیپ
https://www.pajinngo.ir/?p=3671