انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

اکران عمومی مستند مادر کشی در شهرستان بانه به مناسبت هفته منابع طبیعی ۱۶تا ۱۸ اسفند ماه

انجمن پاژین بنا به ضرورت اشنایی اقشار جامعه با مشکلات و هشدارهای زیست محیطی اقدا به اکران عمومی مستند مادر کشی به کارگردانی آقای کمیل سوهانی نمود و کتبا بابت انتشار این مستند از کارگردان جهت اکران اجازه کتبی کسب نمود.که مورد استقبال فراوان همشهریان قرار گرفت و کارگردان محترم نیز با پیامی از راه دور برای مردم کردستان با ما همراه بود.

متن پیام کارگردان مستند مادر کشی به انجمن پاژین و مردم کردستان

به نام پروردگار آسمان و زمین

سلام و درود بر هموطنان بزرگوارم در کردستان عزیز

ایرانیان از دیرباز با معرفت‌شناسی برآمده از “یاری‌گری” و جهان‌بینی مبتنی بر “مشارکت” با خلق هوشمندانه‌ترین روش‌ها، ضمن آبادکردن سرزمین و رفع نیازهای زیستی خود، لحظه‌ای از احترام به طبیعت غافل نبوده و مدبرانه، سهم نسل‌های آینده را در زندگی‌اشان دیده و مسئولانه آن را پاس داشته‌اند.

این درحالی است که در دوران تجدد و در مختصات جغرافیای ذهن بسیاری از روشنفکران و حاکمان دهه‌های اخیر، سرمایه‌های فکری گذشته این سرزمینِ کهن در سایه عظمت‌ پوشالیِ سازه‌های بتنی مفقود گشته و یا در موزه‌های پر زرق و برق، به ابزاری برای تفنن مبدل شده است.

حال که نتیجه غرق شدن در تئوری‌ها و نظریه‌های نامانوس با “واقعیت زیست بوم” و نگاه تحقیر‌آمیز و یا موزه‌ای به گذشته، خود را در خشکیدگی و بیابان‌زایی متعین ساخته، وقت آن است که اندیشمندان دلسوز با رجوع به “قواعد” حاکم بر فن‌آوری‌های بومیِ برآمده از هزاران سال انباشتِ دانش شفاهی و تجربه زیسته، زلال “آگاهیِ مبتنی بر واقعیت” را در قنات‌ها و جویبارهای فراموش شده این کهن اقلیم جاری سازند.

صدبار از این خانه به آن خانه برفتیم یک بار از این خانه برآن بام برآییم

کمیل سوهانی کارگردان مستند مادر کشی

همچنین انجمن پاژین پیامی بابت تشکر از کارگردان محترم مستند مادر کشی در جمع حاضرین بیان کرده و متن پیام را نیز خدمت کارکردان ارسال نمود

پیام انجمن پاژین بە اقای کمیل سوهانی نویسندە و کارگردان و محترم مستند مادرکشی

خداوند راشاکریم کە با حضور بزگوارانی چون شما و تیم مستند سازی ارجمندتان ،در راە این مسئولیتِ پر استرسی کە همانا حفاظت از سرزمین مادریمان است تنها نبودە و دل گرمیم بە حضور دلسوزان کار آزمودەای چون شما و هم فکرانتان….

انجمن پاژین ضمن عرض خستە نباشید محضر جناب عالی و سپاس بیکران از اینکە بدون چشم داشت هیچ هزینەای ، سخاوت مندانە اجازە اکران رایگان را بە پاژین دادە و با حمایت سبزتان از راە دور در این سە شب موجب دلگرمی و قوت قلب پاژین شدە اید دستانتان را بە گرمی میفشارد و برایتان ارزوی سربلندی و موفقیت های بزرگتری در عرصە کار و فعالییت حرفەاییتان دارد….

امید است کە با یاری هم و روشنگری های بیشتر نسبت بە اوضاع بحرانی محیط زیستی کشور موجب هوشیاری مسئولین و مردم شدە و اینگونە دینمان را بە مادر زمین ادا کنیم

با نهایت احترام انجمن پاژین بانه هجدە اسفند نود وهفت

گزارش تصویری از اکران عمومی مستند مادر کشی

نوشته شده توسط دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ 2,283 بازدید
دسته : اخبار ، امور مربوط به آب ، سمینارها ، علمی و آموزشی ، فعالیت در مدارس ، فیلم و کلیپ
https://www.pajinngo.ir/?p=9910