انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

بازدید کمیته زباله و پاکسازی انجمن پاژین از کارخانه تفکیک زباله هژده دولان بانه ۱۳۹۷/۹/۱

روز پنج شنبه اول آذر ماه سال ۱۳۹۷.بازدیدی از سوی تعدادی از اعضا پاژین بنا به درخواست کمیته زباله و مکاتبه انجمن پاژین با شهرداری. به منظور پیگیری و چگونگی جمع آوری و حمل وبازیافت زباله در مرکز هه‌ژده دولان صورت گرفت.

ابتدا مهندس گلپسندی ضمن خوش آمد به پاژین اظهار داشت این کارگاه از اسفند ماه سال ۱۳۹۳ با حدود ۲۲نفر کارگر با سرمایه شهرداری راه اندازی شده.هدف اولیه کاهش حجم زباله وتفکیک زباله تر ازخشک بوده است که اقدام موثری درجهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست بانه به شمار می‌آید.آقای گلپسندی اشاره کرد که برای شیرابه ناشی از زباله با ایجاد چاه بتونی و پراکنده کردن آن در روزهای آفتابی سعی شده که صدمه آن به آبهای روان و عمیق به حداقل برسد.گلپسندی اظهار کرد که تا قبل از سال ۱۳۹۳ روزانه حدود ۱۳۰تن زباله از شهر به این محل حمل می شد. اما در نتیجه آموزشهای چهره به چهره وفرهنگ سازی در مورد تفکیک زباله از مبدا و همکاری خانواده‌ها و انجمن پاژین این عدد در حال حاضر به روزانه ۹۰ تن رسیده است و باید گفت که مردم بانه از این بابت نمره قابل قبولی گرفته‌اند.که جای بسی خوشحالی است و امیدواریم که روزبروز موفق تر عمل کنیم.

اعضا انجمن پاژین ضمن بازدید از قسمتهای مختلف دستگاه. پرسشهای خود را از مسئول و کارگران حاضر مطرح نمودند. برای آنها آرزوی سلامتی و توفیق نمودند.همچنین مثل گذشته آمادگی دو جانبه خود را برای کارهای فرهنگی در زمینه محیط زیست با شهرداری اعلام کردند.

در پایان. هر چند انجمن پاژین برای زحمات شبانه روزی کارگران و مسئولین خدمات شهری دست مریزاد می گوید. اما نباید از نظر دور داشت که متاسفانه تا کنون نسبت به باز یافت زباله بویژه زباله تر اقدام شایانی نکرده و همچنین در حمل زباله از شهر به هه‌ژده دولان از روشها و ابزار قدیمی استفاده میکنند.بنحوی که نمی توان از ریزش شیرابه در مسیر چشم پوشی کرد.امید است که مسئولان شهرداری نسبت به رفع آنها نیز اقدام کنند.

انجمن پاریزه‌رانی ژینگه(پاژین )_بانه ۱۳۹۷/۰۹/۰۱

نوشته شده توسط پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ 2,591 بازدید
دسته : اخبار ، پسماند و زباله
https://www.pajinngo.ir/?p=9531