انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

حضور پاژین در جلسه نمایندگان انجمن های کردستان جهت نجات چشمه بل

انجمن های مردم نهاد که برای اولین بار در مورد چشمه بل در این حد و اندازه در کنار یکدیگر جمع شده بودند، مهمترین هدف خود را اطلاع رسانی به مردم و برقرار کردن ارتباط با آنها بیان کردند. اگر تا کنون حساس کردن مسوولین مدنظر بود اما از امروز سازمان های مردم نهاد نیز حساس کردن مردم را در نظر می گیرند. حرکت واحد سمبلیک با حضور همه NGO ها اثربخشی عمیق تری دارد.

طی جلسه، کمیته مشارکت مردمی از میان حاظرین تشکیل گردید. اعضای کمیته اصلی عبارتند از سرکار خانم فرخ لقا معتمد وزیری و جناب آقایان صلاح حقیقیان، فردین اکبری و سید بهاءالدین حسینی.
تشکیل CBO های محلی به عنوان چشمان مردمی در منطقه، ساخت مستند و تهیه پوستر ، طومار، اطلاع رسانی های مجازی و هارد کپی، اثر های هنری خیابانی، موزیک ویدیو، کوهنوردی و ورزش های نمادین، نمایشگاه عکس و اطلاع رسانی از فضای مجازی برخی از پیشنهادهایی بود که امروز برای نجات چشمه بل مطرح شد.

آقای دکتر هاشمی اظهار کرد: امروز به دلیل فعالیت های کارفرما بر روی چشمه بل، آبرسانی به شهر نودشه که آب آشامیدنی آن از این چشمه تامین می شود دچار اختلال شده است.

وی با اشاره به اهمیت چشمه بل، گفت: اگر برای هر لیتر آب معدنی چشمه بل ۱۰۰ تومان در نظر بگیریم سالیانه ۶۵۰ میلیارد تومان ایجاد درآمد می کند.

وی افزود: بر اساس زمان انعقاد قرار داد و فعالیت های صورت گرفته، کارفرما پیش از اتمام مطالعات، بر روی چشمه بل اغاز به فعالیت کرده است.

به گفته هاشمی در صورت اجرای طرح کارفرما، چشمه بل ۱۱۲ متر پایین تر از آب مخزن سد قرار می گیرد.

گروه کاری نجات چشمه بل یک گروه رسمی است که در سال ۸۹ و در زیرمجموعه کمیسیون آب و کشاورزی اداره منابع طبیعی استان کردستان و به منظور حفظ فیزیکی چشمه بل ایجاد شد.

فرهاد نعمت پور
1 23

نوشته شده توسط شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ 2,716 بازدید
دسته : امور مربوط به آب
https://www.pajinngo.ir/?p=1043