انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

مطالعات و نحوه اجرای طرح بزرگ گردشگری دامنه کوه بابوس در شورای اسلامی شهر بانه

       به گزارش سایت رسمی شورای اسلامی شهر بانه :  در جلسه ای که با حضور اشتودان مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، عزیزپور رئیس شورای شهر، مسلمی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، رستم پور شهردار بانه، آذرشب معاون میراث فرهنگی، وطندوست معاون گردشگری و کارشناسان شهرداری، جلسه بررسی و پیگیری طرح های گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان به منظور توسعه زیرساخت ها و افزایش فضاهای گردشگری در بانه، مطالعات و نحوه اجرای عملیات طرح گردشگری دامنه کوه بابوس ۲۷/۷/۹۳ در محل شهرداری برگزار شد.

      اهمیت دامنه بابوس به عنوان رینگ حفاظتی از اراضی ملی، ایجاد کمپ اقامتی جهت توریست پذیری و ایجاد یک منطقه تفریحی برای استفاده عموم مورد تایید و بحث اعضای حاضر در جلسه بود. در ادامه مهندس اشتودان ضمن تشکر از اعضای شورای شهر و شهردار محترم در خصوص اجرای جشنواره آیین ای بومی محلی آربابا در پارک پیرمراد، از برپایی جلسه ای با فرماندار بانه و مدیر کل منابع طبیعی استان جهت بررسی نحوه واگذاری زمین در همین روز خبر داد و شورای شهر و شهرداری نیز آمادگی خود را جهت هر نوع همکاری در بحث نظارتی و در قالب بند ج ماده ۱۴۷ و اجرای پروژه اعلام کردند.

      عزیزپور رئیس شورا در رابطه با دست آوردهای خوب این جلسه گفت که خوشبختانه امروزه این باور در مردم و مسئولین استان ایجاد شده که شهر بانه با داشتن استعداد در بخش گردشگری و قدرت فراوان جذب مهمان از سراسر ایران، یکی از محورهای اصلی صنعت گردشگری استان و حتی ایران است، که می‌بایست بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم شود. ایشان همچنین اشاره کردند که بحث توریستی بودن شهرستان بانه در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و پتانسیل اقتصادی تاثیرگذار، از سابقه چندین ساله برخوردار است.

      مهندس رستم پور شهردار بانه نیز در این نشست به ظرفیت های قابل توجه شهرستان بانه در حوزه گردشگری اشاره کرد و از پیش بینی های انجام شده برای اجرای طرح «شهر نمونه گردشگری» همسو با مطالعات طرح جامع تفصیلی شهر بانه خبر داد.

     در این نشست که پیش از ظهر یکشنبه بیست و هفتم مهرماه در شهرداری بانه برگزار شد، با اشاره به مبادله موافقت نامه اجرای طرح فضای سبز و کمپ های گردشگری دامنه بابوس، واگذاری مراحل مطالعه و تدوین این طرح به مشاور واجد شرایط، جذب سرمایه گذاران توانمند برای اجرای آن و احداث رینگ حفاظتی به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی و عدم تجاوز به حریم اختصاص یافته، به عنوان گام نخست اجرای این طرح به تصویب رسید. / برگرفته عینا از سایت رسمی شورای اسلامی شهر بانه ،

نوشته شده توسط پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ 2,978 بازدید
دسته : اخبار
https://www.pajinngo.ir/?p=2443