انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

اطلاعیه آتشسوزی آرببا

    به اطلاع مردم فهیم بانه و شهروندان عزیز میرساند که متاسفانه طی روزهای گذشته قسمتی از آرببا؛ نماد هویت شهرمان در آتش سوخت و اگر این چنین ادامه یابد شاید در آینده نچندان دور طبیعت و زیباییهای آن با حسرت و فقط در خاطره ها یا عکسها یا فیلمها نظاره گر باشیم. و آن روز دیگر افسوس خوردن فایدهای ندارد.

طی روزهای گذشته در مقابل چشم همگان فریاد و ناله طبیعت از کوه های اطراف به ویژه آرببا، جنیره و بعضی جنگلهای اطراف به آسمان برخاست ولی ما به عنوان فرزندان طبیعت پنجره های خود را بستیم مبادا دود آن به حریم خانه مان برسد و یا صدای تلویزیونها را بلند کردیم مبادا فریاد جانوران سوخته در آتش به گوشمان برسد و یا خودرا به خواب غفلت زدیم و مشغول بدهکار و بستانکار حسابهای خود شدیم بی آنکه بدانیم ما خود چه اندازه به طبیعت بدهکار هستیم و مدیون آن میباشیم.

مشکل این است که نباید طبیعت را فقط در زیبایی های آن ببینیم و با ادامه ی روند آتش سوزی فکر کنیم که تنها زیبایی است که باقی نمیماند بلکه اهمیت طبیعت بیشتر در حیات و زندگی در آن است. همه ی موجودات ازجمله انسان به عنوان جزء کوچکی از پیکره طبیعت به شدت وابسته به آن است. فراموش نکنیم هرچه باشیم احتیاج به هوا، آب، غذا و سایر نیازهای زیست محیطی داریم.

بدین وسیله ضمن تقدیر از جمعی از شهروندان و حامیان محیط زیست، پرسنل منابع طبیعی و آتش نشانی در خصوص مهار آتش سوزی که دیروز اتفاق افتاد علاوه بر محکومیت اعمالی چنین غیر انسانی (آتش افروزی در منابع طبیعی) بر خود واجب دانستیم با انتشار اطلاعیه زمینه پیشگیری از تکرار اقدامات مشابه را نزد افکار عمومی فراهم کرده باشیم.

همچنین انتظار میرود از ادارات و نهادهای ذیربط ازجمله فرمانداری، شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شورای اسلامی شهر و سایر نهادهای مردمی ضمن برخورد با افراد خاطی زمینه مشارکت عمومی جهت اقدام سریع  در خاموش کردن آتش و یا برخی حوادث دیگر را که ممکن است در آینده پیش آیند را فراهم نمایند.

پاژین

انجمن پارێزه‌رانی ژینگه‌

۱۳/۰۶/۱۳۹۲۱

arbba

نوشته شده توسط جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ 3,037 بازدید
دسته : آتش سوزی ها ، بیانیه های پاژین
https://www.pajinngo.ir/?p=31