انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

گزارشی از فعالیت انجمن پاژین در مسجد صلاح الدین ایوبی در محلە بلال حبشی

کمیتە آموزش انجمن پاژین در شب ۱۶ دی ماه ۹۷ ، بمنظور آگاهی بخشی مسائل زیست محیطی به اهالی محله بلال حبشی ، به میان آنان رفته و در مسجد محله برایشان آموزشهای لازم را ارائه دادند.

در ابتدا امام جماعت مسجد از دیدگاه آئین اسلام ، مطالبی در لزوم حفظ و نگهداری طبیعت و امانت خدادادی ارائه و این امر خطیر را یک وظیفه و در عین حال عبادت وصف کردند.

سپس یکی از اعضای پاژین در خصوص مشکلات محیط زیست از جمله ، آب، هوا و خاک سخنانی رو به جمع حاضر ارائه نمودند . ایشان با اشاره به معضل اخیر در مناطق جنگلی زاگرس، که هجوم بی رحمانه افراد سودجو به جان جنگلهای منطقه میباشد هشدار داده و نگرانی انجمن و مردم زاگرس نشین را یادآور شدند واز همه حاضرین و همه مردم خواستند که در قبال مبلغ اندکی که به آنها میدهند درختان زاگرس را به حراج نگذارند و خاطر نشان کرد که جنگلهای زاگرس شناسنامه مردم منطقه وقطع کردن و فروش آن به منزله به حراج گذاشتن هویت و شناسنامه خود است.

آقای صالحزاده رئیس اداره منابع طبیعی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت جنگل و پوشش گیاهی منطقه، مزایای مادی، اقتصادی و اشتغال در ان مناطق را مورد ارزیابی قرار دادن و گفتند که حفظ و نگهداری جنگلها و تمامی منابع طبیعی همتی جمعی را میطلبد .

در پایان تیزری از فعالیتهای پاژین برای جمع حاضر نمایش داده شد و مورد استقبال گرم اهالی محله قرار گرفت.

نوشته شده توسط دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ 2,167 بازدید
دسته : فعالیت در مدارس
https://www.pajinngo.ir/?p=9698