انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

گزارش مراسم روز جنگل در شهر بوئین از توابع شهرستان بانه

 ۸ مرداد به عنوان روز جنگل گرامی داشته می شود و در این روز فعالین زیست محیطی در جهت توجه کردن به حفاظت و حراست از آن مراسم و برنامه های را اجرا می کنند، ما نیز در این راستا به عنوان انجمن پاژین مراسمی را تدارک دیده بودیم اما متاسفانه در همان روز در سه منطقه جنگلی از توابع شهرستان بانه حریق گزارش شد و اعضاء جهت اطفاء حریق اعزام شدند و تا پاسی از شب برای مقابله با آن و جلوگیری از گسترش آتش تلاش کردند.برای همین مراسم به روز بعد، جمعه ۹ مرداد موکول شد.

اعضاء انجمن پاژین به مناسبت روز جنگل و گرامیداشت این روز به شهر بوئین سفلی از توابع شهرستان بانه رفتند. شهر بوئین دارای عرصه های غنی و چشم نواز منابع طبیعی می باشد برای همین منظور و در جهت آگاهی دادن به اهالی برای حفاظت از این منابع خدادادی و شیوه های مقابله با تهدیدات، بالاخص آتش سوزی های اخیر انجمن پاژین تصمیم گرفت روز جهانی جنگل را در شهر بوئین برگزار کند.

باتوجه به اینکه در روز جمعه بیشتر اهالی شهر و حتی مناطق روستایی اطراف برای نماز جمعه در مسجد جمع شده بودند تصمیم گرفته شد مراسم در مسجد جامع شهر برگزار شود. با هماهنگی های قبلی با امام جماعت مسجد در ساعت ۱۳ آقای حامد اسراری سخنانی ایراد کردند. در این سخنان بر اهمیت جنگلها و مصائبی که در نابودی جنگل گریبان گیر جهان و انسانیت می شود سخنرانی کردند، همچنین عکس های از برنامه های قبلی انجمن و آتش سوزی های اخیر در جنگلهای حومه بانه و حیواناتی که قربانی این آتش سوزی ها شده بودند به نمایش گزاشته شد و در باره آنها با حاضرین گفتگو شد. در پایان خطبه امام جماعت بوئین از فعالیتهای انجمن تقدیر نمودند و از مردم و مسئولان خواستار همیاری با انجمن پاژین شدند.

لازم به ذکر است در مسیر برگشت مطلع شدیم در کوه بابوس دوباره آتش سوزی رخ داده و جهت اطفاء حریق اعضاء و داوطلبین به آن مکان اعزام شدند.

baneh-map21

11813419_498676450301692_8317254806887803364_n

نوشته شده توسط جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ 2,900 بازدید
دسته : جنگل ها و مراتع ، سمینارها
https://www.pajinngo.ir/?p=4751