انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

اجرای طرح تنفس جنگل های شمال ، بلای جان جنگل های زاگرس

همشهریان گرامی ، دوستداران محیط زیست

طرح تنفس جنگل های شمال چند سالی است با توجه به تخریب های گسترده و قطع درختان در شمال کشور بر سر زبانها افتاد مسئولین و سازمان جنگلهای با تلاش و کوشش فراوان باعث اجرایی شدن طرح تنفس جنگلهای شمال شدند غافل از اینکه سود جویان در کمین جنگل های زاگرس نشسته اند.بر اساس این طرح هرگونه بهره برداری از جنگل های شمال ممنوع اعلام شد.

حال چندی است خبر قاچاق چوب ناشی از قطع درختان از شهرهای زاگرس نشین به سوی کارخانە ‌های فرآورده‌های چوب به‌گوش همگان رسیده‌است.این کار باهماهنگی سودجویان(مافیای چوب )وبیکاران فصلی بویژه در روستاها وافرادنا آگاه وعملکرد نامسئولانه برخی از افراد در سطوح مختلف شکل گرفته‌است.علاوه بر این تغییر در ذائقه مصرفی جامعه بویژه جوانان از جمله چای زغالی وقلیان و منقل. نه تنها به سلامت آنها زیان رسانده‌است که بهانه‌ای شده برای قطع درختان و تبدیل آنها به زغال.

همانطوریکه مستحضر هستید جنگلهای زاگرس هنوز از دردهای ناشی از آتش و دود التیام نیافته که متاسفانه مشکل قطع درختان هم به آن اضافه شده است.

انجمن پاژین هشدار میدهد که اگر روند تخریب بدین گونه ادامه یابد. مردم زاگرس نشین با مشکلات عدیده چون کم آبی. بی‌آبی. خشکسالی و ریزگردها وکم شدن فعالیتهای کشاورزی و زراعی و اقتصاد ی روبرو می شوند.

به همین مناسبت از عموم همشهریان فهیم خود می‌خواهیم که سود بلند مدت ورنج چند ده ساله ی خود را فدای منفعت آنی وپر کردن جیب سودجویان ننمایند.بلکه همچون گذشته در حفظ منابع طبیعی این سرزمین کوشا و هوشیار باشند.

انجمن پاژین اخیرا به همراهی انجمنهای زیست محیطی در منطقه جهت حفظ منابع طبیعی دست به تلاشی مضاعف زده است ودراین راه دست یاری به سمت همگان به ویژه مردم شریف بانه دراز نموده که از سود جویی و منافع نامشروع تعدادی اندک از سوداگران جلو گیری نمایند.

انجمن پاریزه‌رانی ژینگه ی بانه (پاژین)  ۱۳۹۷/۰۹/۱۲

نوشته شده توسط دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ 2,388 بازدید
دسته : اخبار ، جنگل ها و مراتع
https://www.pajinngo.ir/?p=9617