انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

برگزاری سمینار علمی و تخصصی انرژی سبز با توسط انجمن پاژین و سازمان نطام مهندسی شهرستان بانه ۱۳۹۷/۱۱/۲۵

انجمن زیست محیطی پاریزه‌رانی ژینگه(پاژین )با سازمان نظام مهندسی بانه. سمیناری علمی و تخصصی تحت عنوان انرژی سبز برگزار نمودند.
مراسم روز پنج شنبه مورخ ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۱صبح در سالن کنفرانس نظام مهندسی کار خود را شروع وبعد از ۲ساعت به اتمام رسید. گروههای هدف در این سمینار بیشتر دهداران و روسای ادارات ذیربط با محیط زیست بودند.

به دعوت مشترک نظام مهندسی و پاژین. ادارات محیط زیست. منابع طبیعی. صنعت و معدن. جهاد کشاورزی. بهداشت و درمان. بخشداری مرکزی.شهرداری. شورای شهر وباریافت وتنی چند از اعضای انجمنهای مدنی. انجمن بیماریهای خاص. توسعه فرهنگی آشتی. زنان.گروه کوهنوردی آلان و باشگاه ورزشی آسوان در همایش حضور داشتند. آنچه بیشتر به چشم می خورد شرکت گرم افراد علاقمند از جمله اعضا پاژین بودند.

مراسم در ساعت ۱۱با تلاوت قرآن کریم توسط آقای مهدی نوروزی از اعضای پاژین آغاز شد.
مجری برنامه آقای مهندس سلیمی عضو پاژین در آعاز مراسم از مهندس بیورانی رییس نظام مهندسی دعوت به عمل آورد که پشت تریبون قرار گیرند وبه حاضرین خوش آمد بگویند.
ایشان ضمن خوش آمد گویی از انجمن پاژین به خاطر همراهی در سمینار قدردانی کرد و اهداف سمینار را چنین برشمرد ۱بهره‌گیری از انرژی پاک خورشیدی وجایگزین کردن آن با سوختهای فسیلی ۲دردسترس بودن و ارزان بودن انرژی خورشیدی ۳جلوگیری از تخریب محیط زیست.

سپس نوبت به سخنرانی مهندس نصیری از اعضای سازمان نظام مهندسی بانه رسید.ایشان ضمن برشمردن خسارات وارد آمده بر محیط زیست. از جمله افزایش گازهای گلخانه ای. نازک شدن لایه ازون. گرمایش زمین وتغییرات اقلیمی. با پخش تصاویر پانلهای خورشیدی در ابعاد و ظرفیتهای مختلف و برآورد هزینه آنها تاکید کرد که ایجاد نیروگاه خورشیدی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد ضمن اینکه هزینه کمتری به محیط زیست تحمیل می نماید .

یشان ابراز امیدواری کرد بخش خصوصی در بانه همچون شهرهای مرکزی ایران در این عرصه گام نهند و ضمن استفاده از تعرفه‌های دولتی به سود تضمین شده ناشی از فروش انرژی به وزارت نیرو و اداره برق دست یابند. بعد از پایان سخنرانی نصیری با چند پرسش از سوی حاضرین روبرو شد که به آنان پاسخ داد .
یکی دیگر از سخنرانان خانم امین زاده نماینده اداره بهداشت بود.
ایشان به اجرای طرح سلامت در قالب سفیر سلامت اشاره کردند و ابراز امیدواری نمودند که مردم خصوصا خانواده‌های محترم در اجرای این طرح سود مند اداره به‌داشت را یاری نمایند.

ضمن مراسم پذیرایی مختصری از حاضرین به عمل آمد.
در بخش پایانی مجری برنامه از مدیر عامل انجمن پاژین دعوت به عمل آورد که پشت تریبون قرار گیرند .

ایشان با نشان دادن تصاویری از خرابیهای محیط زیست که در ماههای اخیر در عرصه‌های محیط زیست در بانه صورت گرفته بیان کردند که با توجه به خواسته‌های نامحدود انسان و منابع محدود بهره برداری غلط از منابع ضمن تخریب محیط زیست مارا از رسیدن به توسعه پایدار باز می دارد.
امین زاده ابراز امید واری کرد که مردم و ادارات ذیربط برای حفظ محیط زیست با یکدیگر همگام شوند و انجمن پاژین نیز همچون گذشته در انجام رسالت خود مشتاقانه کار میکند و یاد آور شد که یکی از اقدامات انجمن در آینده برای حفظ هوای پاک راه اندازی دوچرخه سواری در قالب سه‌شنبه‌های بدون خودرو‌است .


شایان ذکر است که مراسم با استقبال گرم حاضرین رو برو شد.


نوشته شده توسط پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ 2,278 بازدید
دسته : سمینارها ، فعالیت در مدارس ، نکات زیست محیطی
https://www.pajinngo.ir/?p=9802