انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

دیدار جمعه شب انجمن پاژین با اهالی روستای رشید قلعه ۱۳۹۷/۱۱/۰۵

دین اسلام به حفاظت از محیط زیست بسیار اهمیت می دهد
به گزارش روابط عمومی انجمن زیست محیطی پاژین بانه در دیدارجمعه شب که برخی از اعضای انجمن پاژین با اهالی روستای رشید قلعه در مسجد روستا داشتند ملا جلال عبدالله پناه امام جماعت، اهمیت محیط زیست ونقش آن در سلامت وزندگی مردم را برای حضار یادآور شد وگفت :خداوند در قران آشکارا مسلمانان را به حفظ گیاهان و جانوران و منابع طبیعی دعوت میکند واز مسلمانان می خواهد قدر این نعمتهای خدادادی را بدانند . وی همچنین پوشش گیاهی منطقه بانه را بکر وزیبا دانست و خاطر نشان ساخت باید از شکارحیوانات و بریدن درختها ی منطقه به صورت جدی پرهیز کرد.

ماموستا جلال عبدالله پناه یادآور شد که هر سال در روستا با هدف یادآوری به اهالی روستا ومابقی مردم دوتا سه جلسه از خطبه های نماز جمعه را به اهمیت حفاظت از محیط زیست اختصاص می دهیم تا مردم بیشتر و بهتر در راه آبادنی و پاسداشت آب وخاک و حفظ گونه های جانوری منطقه کوشا تر باشند.

در ادامه جلال حسین پور از اعضای هیئت مدیره پاژین به نقش و اهمیت محیط زیست در دین اسلام پرداخت و گفت :یکی از رسالت های انجمن پاژین فارغ از هر دیدگاه و جریان فکری حفظ محیط زیست و حفاظت از آن می باشد .
وی همچنین به برنامه های انجمن پاژین اشاره کرد و افزود :برنامه آگاه سازی و آموزش از مهد کودکها تا مقاطع بالاتر را به صورت مداوم و فعال توسط اعضای پاژین در مکان آموزشی از جمله مدارس سطح شهر ویا روستاها انجام می دهیم . وی همچنین کمیته های پاژین راستونهای اصلی حفظ محیط زیست دانست وگفت :تمامی کمیته ها از جمله کمیته حیوانات و اطفا حریق و پوشش گیاهی در کنار هم وبه صورت جدیت وپشتکار در تمامی عرصه هایی که به رندگی گیاهی وجانوری مربوط باشد مشغول فعالیند.

حسین پور همچنین بانه را از شهرهای پیشرو در حوزه حفاظت از محیط زیست در سطح استان و حتی کشور دانست و اظهار داشت : خوشبختانه انجمن پاژین توانسته است با همکاری اهالی روستاهای همچو آرمرده ،نژو و……. با همت ساکنان همان روستاها به حفاظت ونگهداری پوشش گیاهی وجانوری منطقه بپردازد؛ که خوشبختانه راه پاژین در این روستاها هم پر رهرو است .

در پایان هم به کودکان حاضر در مسجد کتاب و کارت عضویت انجمن توسط اعضای انجمن پاژین اهدا شد .

نوشته شده توسط جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ 2,355 بازدید
دسته : اخبار ، سمینارها ، فعالیت در مدارس
https://www.pajinngo.ir/?p=9743