انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

پاژین

انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه ( پاژین ) تاسیس 1378

آیا می دانستید : وجود پوشش گیاهی به منزله ذخیره آب در کوهستان و منابع زیرزمینی منطقه بوده و از این طریق طبیعتی با نشاط و زیبا خواهیم داشت.

فعالیت تبلیغی انجمن پاژین در میان اهالی روستای قاضی بذر (قائی برد). یکشنبه شب (هفتم بهمن )شماری از اعضا و هیئت مدیره انجمن پاژین با هماهنگی قبلی دهیاری و شورای روستا ، به میان انان رفته و در مسجد روستا با هم به گفتگو نشستند.

ابتدا یکی از روحانیون قاییبرد، ضمن خیر مقدم به اعضای انجمن پاژین ، از طرف خود و دهیاری و شورای روستا ، فعالیتهای انجمن را ارج نهادند.
ایشان با اشاره به اهمیت محیط زیست از نظر دین اسلام، خاطر نشان کردند که تمامیت محیط زیست به خالق یکتا تعلق دارد و استفاده نادرست از ان را حرام توصیف کردند، وی همچنین تاکید کرد که مسلمان باید با طبیعت اشتی کند و چنانچه کس یا کسانی تخریب کنند باید فدیه و جبران انرا قبول و تحمل نمایند..

سپس اقای فتاح امین زاده، مدیر عامل انجمن پاژین در ابتدا تاریخچه ای مختصر از چگونگی تاسیس انجمن را بیان نمود و بعد از آن رو به جمع حاضر ، اهمیت سه عنصر اصلی ، آب، هوا و خاک را بر شمردند .
وی با اشاره به نظام تعادل دربین انسان و طبیعت یاد آور شدند که طبیعت با تولید اکسیژن و انسان با تولید دی اکسید کربن این نظم و تعادل را میتوانند تنظیم کنند و اگر زیاده خواهی انسان اجازه بدهد این تعادل برابر باقی میماند.همچنین آقای امین زاده گفتند که اگر انسان با طبیعت سر سازگاری نداشته باشد ، طبیعت نیز با انسان سازگاری نخواهد داشت و همین کارهای غلط بشر است که در این فصل از سال گرد و غبار و ریز گرد به سراغ ما و طبیعت آمده است.ایشان رو به خانمهای خانه دار نیز یاد اور شد که وظیفه خانمها از مردان کمتر نیست و در هریک از کار و فعالیت خانگی میتوان موارد زیست محیطی، از جمله تفکیک زباله و همچنین آب مصرفی و مواد شوینده و آلاینده را مد نظر قرار داد و با استفاده صحیح و به اندازه لزوم میتوان کمک حال طبیعت و محیط زیست بود.

بعداز سخنان ایشان ، مستندی از کار و فعالیتهای پاژین نمایش داده شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
گروهی از دختران و پسران نو جوان سرودی را رو به جمع حاضر خواندند و مورد تشویق قرار گرفتند.


در پایان تعدادی کتاب محیط زیستی و کارت دوستداران طبیعت( ژینگه یار) در میان بچه های جلسه توزیع گردید.

نوشته شده توسط یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ 2,235 بازدید
دسته : فعالیت در مدارس
https://www.pajinngo.ir/?p=9772